Rastlös

Tankar, gravid / Permalink / 1
Idag går jag in i vecka 19. Det går undan det här! Nästa vecka är det rutinultraljud. Jag mår rätt bra och så. Inget illamående kvar, inga tecken på bäckensmärta. Lite mer skolioskänningar än vanligt, men har beställt en ny yogamatta så jag kan yoga lite på kvällarna utöver lunchpass 1 gång/vecka som jag kör nu. Det borde hjälpa. Bebisen sprattlar ibland. Så ja, jag mår bra. Bla bla.
 
Men samtidigt inte. Har någon sorts vår-rastlöshet. Tvivlar lite på en massa olika aspekter i mitt liv. Vill typ rymma hemifrån. Det känns liksom glasklart att jag har en massa rimliga anledningar att omvärdera hela mitt liv, men jag har en känsla av att det skulle verka mindre glasklart om jag faktiskt satte mig ner och försökte göra en lista över de där rimliga anledningarna. Minns också hur mycket jag tvivlade på allt möjligt under min första graviditet. Hormoner? Jobbigt är det i alla fall. 
 
#1 - - Akira Öken :

Tycker det låter som en kombination av vår-känslor och hormoner.
Men den där listan kanske inte är helt dum, för att slippa tvivel. :)

Svar: Jo, kanske :) Jag blir så trött på mig själv bara. Kan jag inte vara lite nöjd med livet någon gång, liksom?
Erika

Till top