Gravid-pepp

gravid / Permalink / 0
Själva graviditeten är jag väldigt pepp på just nu. Och på att få en bebis! Jag får höra från många att ojoj, nu får ni det jobbigt med två småbarn - nästan mer medlidande än glädje - och det fattar jag väl att det kommer att bli. Men jag skaffar ju inte barn för att få det LÄTTARE i livet liksom. Första gången tyckte jag omställningen från icke-förälder till förälder var fruktansvärt svår. Kände mig överväldigad, instängd, frustrerad och ensam större delen av tiden. Hade ligga-på-golvet-och-gråta-ångest ett par ggr i veckan i snitt tills Bollen var typ 8 månader, när det började vända lite. Den här gången tänker jag att jag vet lite mer vad jag har att vänta mig, även om det förstås blir mer jobb med två barn. Istället för en HELT ny livssituation tänker jag att det blir mer av samma, bara. Och slipper jag den där chocken - då kanske jag kan få uppleva bebistiden utan att vilja fly hela tiden? Det skulle vara skönt. Jag känner mig optimistisk.
 
Ser fram emot förlossningen också. Jag gillar att göra saker med lite erfarenhet i ryggen, tror jag. Klart den här förlossningen kan bli HELT annorlunda, men jag vet åtminstone hur en värk känns nu, och hur jag reagerar på situationen. 
 
Jag tänkte att jag skulle unna mig nån egentids-lyxgrej innan bebisen kommer, förslagsvis pedikyr inför sommaren. När jag var gravid med Bollen hade jag långt hår och var hos frisören titt som tätt och var dessutom på ett par ansiktsbehandlingar, men nu tänkte jag alltså att fötterna ska få sig en omgång. Grejen är ju bara att jag ALDRIG har fixat några som helst naglar på salong. Vart går man? Hur vet man vilka ställen som är bra? Ni får hemskt gärna tipsa!
 
För övrigt tycker jag bestämt att den där appen tar i i underkant när det gäller storlek på gravidkulan. Visst ser min mage större ut än den på bilden?
 
Till top